با مصرف پروتئین به جنگ بیماری کبد چرب بروید

کبد چرب یکی از بیماری های رایج مربوط به کبد در بین افراد دنیا می باشد که دلایل مبتلا شدن افراد به این بیماری چاقی، سو تغذیه، و میزان بالای چربی خون می باشد و طبق تحقیقات انجام شده دریافت پروتئین می تواند در کاهش وزن و در نتیجه درمان کبد چرب به افراد کمک قابل توجهی کند.

 

بیماری کبد چرب معمولا بر اساس دلایل ابتلا شدن فرد به دو نوع الکلی و غیر الکلی (NAFLD) تقسیم می شود که نوع الکلی آن بیشتر بر اثر مصرف بی اندازه ی نوشیدنی های الکلی و در نتیجه افزایش ذخایر چربی در بدن در کشورهای اروپایی و آمریکا رخ می دهد و علت این بیماری در ایران بیشتر مربوط به چاقی افراد و کم تحرک بودن آنها می باشد که به آن بیماری کبد چرب غیر الکلی گفته می شود که هر دو نوع آن می تواند منجر به افزایش خطر مبتلا شدن فرد به سرطان کبد، و نارسایی های کبدی و همچنین ابتلا به دیابت نوع 2 شود تا جایی که طبق تحقیقات انجام شده 70 درصد کسانی که دیابت نوع 2 دارند مبتلا به بیماری کبد چرب نیز هستند.

نقش پروتئین در سلامت کبد

همان طور که می دانید دریافت پروتئین بر تمام متابولیسم بدن تاثیر گذار می باشد و کبد نیز از این قضیه مستثنی نیست و مصرف هر چه بیشتر پروتئین می تواند در بهبود کارکرد آن و رفع کبد چرب از طریق کاهش وزن و کاهش چربی خون و همچنین تنظیم میزان گلوکز خون در بلند مدت و کوتاه مدت تاثیر چشم گیری داشته باشد و باعث کاهش وزن و در نتیجه کاهش جمع شدن تری گلیسرید و چربی در کبد افراد مبتلا به چاقی شود.

انواع منابع پروتئینی موثر در بهبود چربی کبد

دریافت پروتئین از منبع گیاهی نظیر نان و غلات و حبوبات و منبع حیوانی نظیر گوشت سفید و گوشت ماهی، محصولات لبنی کم-چرب و می تواند در مورد بهبود بیماری کبد چرب بسیار تاثیرگذار باشد که البته تاثیر پروتئین های حیوانی و مصرف انواع گوشت مرغ و ماهی به دلیل برخورداری از پروتئین های بیشتر می تواند چشم گیر تر باشد.
از مواد پروتئینی موثر در درمان کبد چرب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    سینه مرغ
 زمانی که صحبت از مواد پروتئینی می شود اولین گزینه مورد توجه و سرشار از پروتئین، سینه مرغ بارنج می باشد که در صورتی که بدون پوست مصرف شود فاقد چربی و با کالری بسیار پایین می باشد تا جایی که یک عدد سینه مرغ فاقد پوست حاوی  53 گرم پروتئین و 284 کالری می باشد و تقریبا 80 درصد کالری آن از پروتئین تشکیل شده است.
2.    سینه بوقلمون
سینه بوقلمون از لحاظ داشتن مقدار پروتئین بالا و همچنین چربی و کالری پایین بسیار با سینه مرغ شباهت دارد و 70 درصد از کالری آن را پروتئین تشکیل می دهد و از این نظر گزینه مناسبی برای افراد با کبد چرب می باشد تا با مصرف آن و دریافت پروتئین از این طریق بتوانند وزن بدن و چربی کبد بدن خود را کاهش دهند.

3.    مصرف گوشت های بدون چربی
از دیگر منابع غنی دیگر برای دریافت پروتئین مصرف گوشت های بدون چربی می باشد تا جایی که به طور تقریبی 53 درصد از کالری انواع گوشت های بدون چربی را پروتئین شکل می دهد. به طور مثال مقدار 85 گرم گوشت گوساله به صورت پخته شده 22 گرم پروتئین را دارا می باشد.
4.    ماهی تن
ماهی تن از دیگر مواد حاوی پروتئین بالا می باشد که می تواند در کاهش وزن و بهبود چربی کبد نقش موثری داشته باشد که علاوه بر پروتئین، مواد مغذی دیگر و مقدار بالایی از چربی های امگا3 را دارا می باشد و افراد می توانند با مصرف هر 154 گرم ماهی تن به میزان 39 گرم پروتئین و همچنین 149 کالری دریافت کنند.
5.    ماست یونانی بدون چربی
استفاده از ماست یونانی بدون چربی نیز یکی دیگر از منابع غنی برای دریافت پروتئین می باشد که دارای طعمی لذیذ و خوشمزه و بافتی خامه ای می باشد که سرشار از پروتئین و گزینه مناسبی برای کسانی می باشد که به دنبال یک منبع پروتئینی برای کاهش وزن و کاهش چربی کبد می باشند است.
6.    عدس
عدس نیز یکی دیگر از منابع دریافت پروتئین بدن می باشد که 27 درصد کالری آن را پروتئین تشکیل داده است و گزینه ی مناسبی برای استفاده ی افراد گیاه خوار می باشد تا بتوانند به وسیله ی آن پروتئین مورد نیاز بدن را دریافت و به بهبود کبد چرب کمک کنند.
7.    کلم بروکلی
یکی از منابع غذایی گیاهی دیگر که حاوی پروتئین می باشد و 20 درصد کالری آن از پروتئین شکل گرفته است، بروکلی است که نسبت به دیگر سبزیجات از پروتئین بالاتری برخوردار است و سرشار از مواد مغذی دیگری مانند ویتامین C، ویتامین کا و پتاسیم و فیبر می باشد.


ای ار گوشت ، با ما بهترین باشید. پروتئین ,چربی ,دریافت ,مصرف ,کالری ,کاهش ,دریافت پروتئین ,بدون چربی ,مناسبی برای ,پروتئین تشکیل ,درصد کالری ,برای دریافت پروتئین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خودم و تنهایی خریدوفروش سگ خرید فلزیاب پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان مجموعه آثار محمد داود نصیری الحسینی خدمات اخذ ویزا آگهی استخدامو نیازمندی ها گروه تلگرام مشکین شهر گروه تلگرام مشگین شهر گروه تلگرام خیاو چت خیاوگپ خیاو مشکین اوشاغلاری مشگین اوشاخلاری